Friday 19 July 2013

Jalan Serampang banyak gagak

Saya bosan dengan masalah burung gagak yang banyak terdapat di Jalan Serampang, Johor Bahru.

Bunyinya seakan-akan remeh, namun kehadiran burung tersebut kadangkala menimbulkan kemarahan pemandu kenderaan terutama pada waktu petang.

Ini kerana pada waktu tersebut, kebanyakan burung gagak itu telah pulang ke pokok dan yang menjadi masalahnya apabila ia terberak dan najisnya terkena pada kenderaan.

Bayangkanlah jika setiap hari saya yang terpaksa melalui jalan tersebut, pasti kereta saya akan dipenuhi dengan najis burung tersebut.

Saya difahamkan pihak berkuasa ada juga mengambil tindakan menembak burung tersebut.

Namun, kesannya hanya seketika memandangkan operasi yang dilakukan itu hanyalah sekali-sekala menyebabkan burung itu kembali.

Saya berharap agar pihak berkuasa mengadakan lebih banyak operasi menembak burung gagak tersebut pada masa akan datang.

- Anti Gagak

Arkib Utusan Malaysia 4/05/2010

No comments:

Post a Comment