Saturday 19 October 2013

Perampas motor berakhir tragis di Sao Paulo, Brazil

Penjahat memintas di persimpangan.
Seorang penunggang motor menghadapi pencuri di sebuah persimpangan jalan di Sao Paulo, Brazil. Tapi itu baru awal cerita, ketika pencuri memaksa untuk mengambil motor menggunakan senjata dan mengacukannya ke penunggang motor.

Setelah berhasil memaksa, penjahat ini cuba mengambil motor, entah lebih tepat disebut rampasan. Perampas motor atau perompak yang beroperasi di siang hari seperti kejadian ini.

Mengacu pistol dan kunci terpaksa diserahkan.
Satu petugas keamanan melihat kejahatan tersebut, turun dari kereta yang tertahan kerana lampu merah dan terus melepaskan tembakan. Polis tidak memberikan tembakan amaran kerana penjahat membawa senjata. Cukup dengan dua kali tembakan dan berakhirlah petualangan penjahat ini untuk mendapatkan sebuah motor cantik.

Video di bawah dirakam sendiri oleh si pemilik motor dan kejadian yang mengerikan dari ulah si
Seorang anggota keselamatan yang tersekat lampu merah
keluar mengacu pistol. Rakan subahat memecut lari.
penjahat. Penjahat dengan nama Escarante Leonardo Santos turun dari motor dan mengeluarkan senjata kaliber 38.

Seorang lelaki di belakang yang berada di samping keluar dari kereta dan terus menembak kaki penjahat. Kabarnya Santos dibawa ke hospital terdekat dan tidak diketahui nasibnya. Tindakan pihak polis menangkap penjahat dianggap sah oleh masyarakat. Dan tugas polis adalah membela masyarakat dari kekerasan di jalanan.

Dua das tembakan tepat ke kaki menjatuhkan perampas.
Cerita asalnya muncul di Liveleak - Motorcycle Thief Shot By Cop As Victim Captures Graphic Video Of Armed Robbery In Brazil.

Moral cerita: Di negara kita, kena sokong Ops Cantas Khas yang dijalankan oleh pihak PDRM bagi mengatasi masalah jenayah. Oleh itu, Kelab Menembak Gagak Daerah Klang Utara menyokong penuh Ops Cantas Khas demi keamanan, kesejahteraan dan keselamatan negara. "Malaysiaku Berdaulat Tanah Tumpahnya Darahku".

No comments:

Post a Comment