Monday 18 August 2014

Makhluk bersinar oleh Eleanor Lutz

Dalam infograpik yang hebat ini anda boleh melihat kebanyakan makhluk planet kita ini bercahaya. Mereka dapat menghasilkan dan memancarkan cahaya sendiri, mereka 'bioluminescent'.

Projek reka bentuk infograpik dengan koleksi makhluk-makhluk bercahaya, dihasilkan oleh ahli biologi yang berpangkalan di Seattle, artis Eleanor Lutz.

Eleanor menjelaskan di laman web beliau.

"Saya sentiasa ke dalam biologi dan reka bentuk, jadi saya mengambil masa kira-kira setahun selepas kolej untuk melihat jika saya boleh menggabungkan kedua-duanya menjadi sekurang-kurangnya hasil kejayaan yang kecil.

Ia lebih daripada satu eksperimen daripada segalanya, berasa bebas untuk memberi komen tentang apa yang dibuat, apa yang tidak, dan apa yang mungkin tidak betul secara saintifik, satu usaha saya yang terbaik. Saya menghabiskan banyak masa cuba untuk membuat maklumat grafik ini secara tepat (untuk paparan ini saya membaca sebanyak 468 halaman buku teks dan menggunakan lebih daripada 200 sumber-sumber lain) tetapi secara semula jadi saya bukanlah pakar dalam setiap subjek yang saya tulis. "

Melalui Popsci

No comments:

Post a Comment